Nieuwe campagne: De Koog Leeft!
Algemeen'De Koog kleurt oranje', 'De Koog gaat los!', 'Rondje De Koog', 'Back to the Sixties', 'Mokum in De Koog' en het 'Tropical Sea Festival'.
Een aantal evenementen die horeca-ondernemers in De Koog, verenigd onder de naam Stichting HEK, het komend jaar willen houden. Ze gaan daarvoor campagne voeren met de leus 'De Koog leeft!'.
Volgens Jeroen van Rossum, voorzitter van HEK (Horeca Evenementen De Koog) wordt ingespeeld op de veranderende samenstelling van toeristen. De gemiddelde leeftijd ligt hoger dan een paar jaar geleden.
HEK ziet de Dorpsstraat als locatie voor de evenementen die op het programma staan. "Festivals, evenementen, outdoor entertainment, dat is het nieuwe uitgaan. Alles vindt plaats in de bestaande horecabedrijven." De horeca-ondernemers werken daarvoor samen met Puur Zsa Zsa Zsu Eventmanagement van Valerie Jongeneel.
HEK begint zondag 26 februari met het evenement Korenslag. Grote en kleine koren van Texel en de overkant zingen smartlappen, gospel, rock en zeeliederen bij de verschillende horecabedrijven in De Koog
Mascha Engel, bestuurslid van HEK: "Verandering is goed. De ontwikkelingen van de afgelopen jaren geven ons de kans te vernieuwen en te laten zien dat we er zeker toe doen. De Koog leeft! was daarmee een logische kreet."
HEK heeft een eigen pagina op Facebook (onder de naam "dekoogleeft') waarop alle informatie over de komende evenementen wordt gebundeld.