
TESO: bestel van tevoren al bootticket
Algemeen CoronavirusTESO heeft passagiers opgeroepen om vooraf al een bootticket aan te schaffen als er de komende weken gebruik wordt gemaakt van de boot.
Dat heeft de veerdienst op haar website laten weten. Medewerkers van TESO nemen sinds zaterdag geen contant geld meer aan om de verspreiding van het corona-virus mede te voorkomen. Tickets kunnen vooraf online worden aangeschaft op de website van TESO.
De horecagelegenheden, de kiosken op de veerhavens en de buffetten aan boord zijn gesloten. De informatiebalie op het TESO kantoor is vanaf vandaag (maandag 16 maart) eveneens gesloten. Mensen die vragen hebben, kunnen de komende weken tijdens kantooruren bellen met TESO (0222-36 96 00) of een mail sturen naar info@teso.nl.
De veerdienst herhaalde zondag op haar website de oproep dat alle inzittenden van voertuigen tijdens de overtocht in hun voertuig moeten blijven om mede de verspreiding van het corona-virus een halt toe te roepen.
Passagiers die te voet of met de fiets aan boord komen, moeten zich verspreiden in de salon of gebruik te maken van de banken buiten als het weer dat toelaat.
"Oudere en kwetsbare mensen moeten van het RIVM het OV het liefst mijden. Indien deze mensen toch gebruik willen maken van de veerdienst dienen zij in hun voertuig te blijven tijdens de twintig minuten durende overtocht."
TESO verwacht vooralsnog, mede op basis van de maatregelen, de continuïteit van de veerdienst te kunnen waarborgen.