Race drone op Texel steeds vaker ingezet
AlgemeenDoor de jaren heen heeft er een complete verschuiving plaatsgevonden in de reclamebranche. De focus ligt nu grotendeels op het bereiken van de consument via de digitale media. Drones spelen hierin een rol en zijn de afgelopen jaren voor allerlei doeleinden benut.
De laatste tijd is vooral het gebruik van de ‘race drone’ in opkomst. Een landelijke trend en door de fascinerende beelden wordt deze drone steeds vaker toegepast in promotie filmpjes. De FPC drones (First Person View) zoals de race drones ook wel worden genoemd, geven de kijkers van de beelden de indruk dat ze in de cockpit zitten (zie bijgaand filmpje van Videolux, wel even het geluid aanzetten).
De piloten moeten constant bijsturen om de drone in de lucht te houden, want ze kunnen snelheden bereiken tot wel 200 km per uur. Deze vaart geeft een ongekende dynamiek aan de beelden, waar bedrijven en instellingen steeds vaker gebruik van maken om hun product in de markt te zetten.
(door Margreet Berndsen)