Afbeelding

Flyers: een effectief promotiemiddel voor ondernemers op Texel

Algemeen

In een wereld waarin digitalisering een belangrijke rol speelt, kunnen ondernemers denken dat ze hun marketinginspanningen volledig op online moeten richten. In werkelijkheid zijn er offline middelen die nog steeds effectief zijn. Zeker als het gaat om lokale en regionale promotie. Tussen al deze middelen valt de flyer op promotioneel en communicatief vlak op.

Door het veelzijdige gebruik van flyers zijn ze zeer geschikt voor ondernemers op Texel om te gebruiken. Bijvoorbeeld om een lokaal evenement in Den Burg te promoten of een uitverkoop bij een winkel in Den Hoorn. Dit middel blijft, ondanks zijn eenvoud, zelfs in het digitale tijdperk goed werken. Flyers hebben een aantal voordelen als het gaat om adverteren en promotie die in dit artikel worden toegelicht.  

Flyers zijn een economisch middel

Het gebruik van een flyer is vaak economischer dan andere middelen, zoals buitenreclame of advertenties in tijdschriften. Ze kunnen in grote oplages worden geproduceerd tegen relatief lage kosten. Met een zorgvuldig ontwerp dat een goed beeld geeft van het bedrijf, het evenement of de gebeurtenis die de flyer wil communiceren, kan dit het advertentiemiddel zijn met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Eenvoudig gepersonaliseerde flyers produceren

Flyers zijn, met behulp van bijvoorbeeld een designapp die op een mobiel of tablet te downloaden is, makkelijk zelf te maken. Het eigen ontwerp kan vervolgens makkelijk worden doorgezet naar een online printer. Ook het bestellen en afdrukken is hierdoor niet moeilijk. Door een bestelling online te plaatsen, kan vaak zelf het aflevermoment gekozen worden. De productie is snel, makkelijk en ideaal om een bestelling te plaatsen zonder tijdsverlies van het verlaten van het kantoor of de werkplek.

Effectief de doelgroep bereiken

Met een promotiemiddel als flyers kan heel gericht de doelgroep bereikt worden. Ze kunnen via verschillende kanalen zoals huis-aan-huis brievenbussen, op beurzen, op straat of op de balie van een winkel, makkelijk verspreid worden. Zo wordt een hoger percentage van de specifieke lokale doelgroep waarvoor de flyer bedoeld is bereikt dan met bijvoorbeeld landelijke campagnes. Omdat flyers kleinere, gemakkelijk leesbare middelen zijn, wordt vaak een grotere effectiviteit van de campagne bereikt dan met andere tools. De nieuwsgierigheid van de ontvanger kan getrokken worden door een spannend ontwerp, mooi beeldmateriaal, pakkende teksten. Duidelijke contactinformatie mag natuurlijk niet ontbreken.

Op het niveau van promotie, reclame en communicatie zijn flyers een traditioneel element dat niet uit de mode raakt! Als lokale ondernemers is het zaak hier voordeel met te doen.

Afbeelding
Ongeval op rotonde Politie 10 uur geleden 9
Afbeelding
Optreden Artex Kamerkoor Herdenking Burghtkerk Cultuur 11 uur geleden
Afbeelding
Gamen (FIFA) en Bewegen in de meivakantie Algemeen 23 apr, 17:36
Evy Gobbens komt in de bieb voor de IVN Kinderlezing over zeespiegelstijging.
Activiteiten in de bieb tijdens de meivakantie Algemeen 23 apr, 14:58
Blauwe strepen voor de blauwe zones in Den Burg en De Koog waar de parkeerduur leidend is.
Geen actie om parkeren terug naar oude te brengen Algemeen 23 apr, 14:00 1
Afbeelding
Archeologische vondsten onder vloer Oudheidkamer Algemeen 23 apr, 10:45
Afbeelding
Muziek en dans voor peuters bij Artex Algemeen 22 apr, 15:51
Afbeelding
De Lieuw zoekt vrijwilligers voor monitoren vlinders Algemeen 22 apr, 13:30