Afbeelding

Dit artikel is geschreven door
Job Schepers

Job Schepers, Hoofdredacteur Texelse Courant| Horecaverslaggever| Texelaar met migratieachtergrond| ijsbaanverslaggever

Adv.

In gesprek met adviseur Raymond Nentjes van Univé

Divers

We spreken met Raymond Nentjes, verzekeringsadviseur bij Univé. Hij werkt bij Univé in Den Helder en is een van de twee adviseurs die op Texel de klanten thuis bezoekt. 'Ik kom graag op Texel. Zodra ik de boot afrijd, komt er toch een beetje een vakantiegevoel over me heen. Ondanks dat ik natuurlijk wel gewoon aan het werk ben. Ik zie het als een voorrecht dat ik regelmatig op Texel mag komen.'

Mix van klanten

Als ik vraag bij wat voor soort klanten Raymond over de vloer komt, dan antwoordt hij: 'Het is een bonte mix en dat maakt het ook zo leuk. De ene afspraak is bij een klant die al precies weet wat hij wil op het gebied van verzekeringen, de ander is afwachtend en wil eerst kennismaken. Wat wel een verschil is, met gesprekken die ik op kantoor of aan de telefoon voer, is dat de gesprekken op Texel persoonlijker zijn. Dat is ook niet zo gek, want je zit bij de klant thuis, in zijn eigen vertrouwde omgeving. Ik maak wel eens mee dat mensen recent iets heftigs hebben meegemaakt, zoals een overlijden. Dat maakt zo'n gesprek dan ineens intens en heel persoonlijk.'

Typisch Texels?

Raymond kan niet zeggen dat er punten zijn waarop Texelaars afwijken van de klanten die hij normaal gesproken ziet. 'Tot nu toe heb ik alleen maar hele vriendelijke mensen ontmoet. Ik voelde me steeds erg welkom. De een komt direct ter zake, terwijl de ander eerst wil aftasten wat voor vlees hij in de kuip heeft. Weer een andere klant vaart blind op je advies, terwijl een andere klant het naadje van de kous wil weten. Maar dat soort verschillen zie je overal. Dat is niet typisch Texels.'

Waarom

Raymond: 'Ik ben er trots op, dat Univé heeft besloten klanten op Texel thuis te bezoeken. Een paar jaar geleden hadden we hier nog een Univé-winkel. Omdat het aantal bezoekers daalde is er toen besloten om Texel vanuit kantoor Den Helder te gaan bedienen. Ik hoorde regelmatig dat klanten het jammer vonden dat Univé van Texel was vertrokken. Daarom hebben we gezocht naar een manier waarop klanten die hier behoefte aan hebben, ons toch weer persoonlijk kunnen spreken. Daar is dit initiatief uit voortgekomen. Voorlopig gaat het om een proefperiode van een jaar.'

Ook een afspraak bij u thuis?

Bel dan naar telefoonnummer 0223-613131 of mail naar texel@unive.nl.


Afbeelding
Ongeval op rotonde Politie 6 uur geleden 9
Afbeelding
Optreden Artex Kamerkoor Herdenking Burghtkerk Cultuur 7 uur geleden
Afbeelding
Gamen (FIFA) en Bewegen in de meivakantie Algemeen 23 apr, 17:36
Evy Gobbens komt in de bieb voor de IVN Kinderlezing over zeespiegelstijging.
Activiteiten in de bieb tijdens de meivakantie Algemeen 23 apr, 14:58
Blauwe strepen voor de blauwe zones in Den Burg en De Koog waar de parkeerduur leidend is.
Geen actie om parkeren terug naar oude te brengen Algemeen 23 apr, 14:00 1
Afbeelding
Archeologische vondsten onder vloer Oudheidkamer Algemeen 23 apr, 10:45
Afbeelding
Muziek en dans voor peuters bij Artex Algemeen 22 apr, 15:51
Afbeelding
De Lieuw zoekt vrijwilligers voor monitoren vlinders Algemeen 22 apr, 13:30