Logo texelsecourant.nl
Foto: Evalien Weterings

Toeristisch informatiepunt bij Kaap Skil

In museum Kaap Skil opent vanaf 16 september een tijdelijk toeristisch informatiepunt dat tot stand is gekomen in samenwerking met VVV Texel. Er is bewust gekozen voor een start vanaf september. "Om het concept te testen zijn voldoende gasten op het eiland aanwezig en beide organisaties hebben de interne organisaties op elkaar kunnen afstemmen", meldt VVV Texel.

"Dit voorjaar kwam VVV Texel al met een duidelijke boodschap: een optimaliseringsslag maken in het (fysiek en online) informeren van de Texelbezoeker. Na een pilot in 2018, waarbij VVV Texel de fysieke informatietaak heeft getest met een 'info on the go' concept op evenementen en markten, opent vanaf 16 september een tijdelijk toeristisch informatiepunt in Museum Kaap Skil te Oudeschild. Deze pilot heeft als doel te onderzoeken waar de informatiebehoefte van de gast anno nu ligt en hoe een nog groter informatiebereik te creëren in de nabije toekomst", schrijft de VVV.

Zoveel mogelijk gasten informeren

De afgelopen maanden is hard gewerkt om een concept uit te werken voor een tweede toeristisch informatiepunt. "We blijven testen hoe we onze gast het best kunnen bedienen. Deze samenwerking met Museum Kaap Skil is een logische. Het museum ligt op een centrale locatie in een dorpskern, heeft een passende infrastructuur voor deze dienstverlening en beschikt over een gemotiveerde groep medewerkers die reeds een gedegen toeristische basiskennis hebben", vertelt VVV directeur Frank Spooren.

Daar sluit Corina Hordijk, manager van Museum Kaap Skil, zich bij aan. "Als museum hebben we al een informatiefunctie, gericht op de Texelse geschiedenis. De medewerkers zijn reeds gewend om de meest uiteenlopende vragen te beantwoorden, dus het is heel leuk dat we de bezoekers straks nog beter kunnen helpen."

Positieve wisselwerking

"Wij verwachten dat het informatiepunt meer en ook andere bezoekers naar ons gebouw brengt, die zo op een laagdrempelige wijze kennis maken met Museum Kaap Skil. Zo kunnen we nog meer mensen kennis laten maken met ons unieke museum", geeft Corina Hordijk aan.

Naast dat VVV Texel vanuit haar rol op deze manier nog meer gasten kan bedienen, is het voor Museum Kaap Skil een mogelijkheid om extra gasten te trekken en deze kruisbestuiving kan voor beide leiden tot meer inkomsten. Het mes snijdt op die manier aan twee kanten.

Kennisoverdracht

Om de medewerkers van Kaap Skil goed voor te bereiden, hebben informatiesessies plaatsgevonden en is veel kennis gedeeld. Ook wordt Museum Kaap Skil in de startfase ter plaatse ondersteund door medewerkers van de VVV. Op die manier deelt VVV Texel haar uitgebreide expertise op het gebied van toeristische dienstverlening en blijft kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd.

Job Schepers
Hoofdredacteur Texelse Courant| Horecaverslaggever| Texelaar met migratieachtergrond| ijsbaanverslaggever
Meer berichten
 

Wat vindt u?

Ieder dorp zou een toeristisch informatiepunt moeten krijgen.



Reageren!