Ton Zegers bracht de nieuwe rotonde Emmalaan in beeld.
Als ik zoek op een site voor wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid van bijvoorbeeld SWOV,...
Als ik zie hoe de Emmalaan wordt aangepakt, hoeveel ruimte er overblijft op de rijbaan, dan rijzen er bij mij een heleboel vragen. Er is een enorme verhoogde middenberm en ook rechts van de rijbaan is een verhoging. Er kan geen auto nààst een fietser rijden, al het verkeer moet achter elkaar. Hoe kunnen auto’s uitwijken voor een kind op een fiets die een onverwachte slinger of val maakt? Hoe kan een ambulance of brandweer hier met snelheid langs bij een spoedgeval, bijvoorbeeld tijdens de spits (uitgaan van de scholen)? Mogen hier straks ook vrachtwagens rijden? Hoe gevaarlijk is dit? Ik heb geen verstand van veilige wegen maar als ik mijn eigen verstand gebruik dan denk ik: Hoe? Dit is toch harstikke gevaarlijk! Veel gevaarlijker dan hoe het was, met het fietspad ernaast. Toen we bezig waren met behoud van de ijsbaan hebben we ons dit ook afgevraagd. Veilig Verkeer Nederland benaderd maar zij zeggen pas iets te kunnen doen wanneer blijkt dat het niet veilig is. Als het te laat is dus…
Ton Zegers bracht de nieuwe rotonde Emmalaan in beeld.
Als ik zoek op een site voor wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid van bijvoorbeeld SWOV,...