STEK conceptstore viert een feestje.
STEK conceptstore viert een feestje. Foto: Stek Conceptstore

Dit artikel is geschreven door
Job Schepers

Job Schepers, Hoofdredacteur Texelse Courant| Horecaverslaggever| Texelaar met migratieachtergrond| ijsbaanverslaggever

STEK viert feest met komst Rituals

Zakelijk

Vanaf morgen is het bekende cosmeticamerk Rituals te koop bij STEK conceptstore in Den Burg. Ondernemers Marscha Bonne (27) en Manon Daalder (23) van STEK conceptstore vieren deze bijzondere dag met een feestje van 9:30 tot 17:00 uur. Om het nieuwe merk een prominente plaats in de winkel te kunnen bieden zal de winkel compleet heringericht worden. In de conceptstore worden verder planten, woonaccessoires, meubels, boeken, sieraden, babykleding en kraamcadeaus verkocht.

"Het was een lang proces, maar we zijn superblij dat het gelukt is. Rituals is heel selectief in hun verkooppunten", stelt Marscha. In maart van dit jaar opende STEK conceptstore haar deuren in de Weverstraat en sinds die start zijn de dames al bezig met de komst van Rituals. "We zijn beide heel enthousiast over Rituals en dat gevoel werd versterkt door veel mensen die naar Rituals vroegen." Er waren meerdere ondernemers op het eiland die het merk wilden gaan verkopen, dus Rituals moest keuzes maken. "De meiden van Rituals waren wel meteen enthousiast over onze winkel en vonden ons concept een mooie verfrissende aanvulling voor het merk, omdat zij ook graag willen blijven vernieuwen", legt Manon uit. Een conceptstore zoals STEK was voor Rituals ook een nieuwe uitdaging. Tot op heden wordt Rituals alleen in eigen winkels en via enkele ketens verkocht. Rituals zal per 7 oktober een hoek van de winkel inrichten, om de cosmeticaproducten aan de man te kunnen brengen. De meiden van STEK zijn inmiddels op cursus geweest, zodat ze goed voorbereid aan de slag kunnen.

Tijdens het feestje van aanstaande zaterdag zal onder andere de koffieleverancier van STEK, Texelse Branding, vele soorten koffie schenken en worden er beautybehandelingen gegeven door Laura Sipsma en Marjet Tjepkema van Spa Woolness Boutique Hotel Texel. Ook staat er iets lekkers op tafel en worden er ballonnen aan de kinderen uitgedeeld. Voor de eerste 75 klanten die boven de €25,- besteden hebben ze een leuke goodiebag samengesteld met producten van hun favoriete merken.

De ondernemers hebben het eerste seizoen inmiddels achter de rug. De vuurdoop voor de meiden, na lange tijd in loondienst gewerkt te hebben. "Het is ons zeer goed bevallen, alle leuke en positieve reacties gaven ons enorm veel voldoening en energie." Nu kan de balans opgemaakt worden en zal er afscheid genomen worden van minder goed lopende merken, maar daarvoor staan alweer nieuwe merken en leveranciers klaar. "We hebben nog zo'n lange lijst met spulletjes die we willen verkopen, daar kunnen we onze winkel de aankomende jaren makkelijk mee vullen", zegt Marscha. Daarnaast blijft het super leuk om de winkel totaal te verbouwen, zodat het voor onze trouwe klanten ook iedere keer weer een verrassing is.

De kust bij paal 9 eind vorig jaar.
Inloopbijeenkomst onderzoek zuidwestkust Texel Algemeen 27 mrt, 11:00 1
Afbeelding
Diabetes Challenge 2024, wandelen om gezond te worden en te blijven Algemeen 27 mrt, 09:06
Afbeelding
Op zoek naar een leuke uitdaging?? Vacatures 26 mrt, 16:27 2
De schrijvers bij Bunker Texla.
Kennismaken met de Texelse geschiedenis Algemeen 26 mrt, 12:30 1
Afbeelding
Kunstlezing over Frans Hals bij Artex Cultuur 26 mrt, 10:15
Kikker
Kikker komt op bezoek in de bieb Algemeen 25 mrt, 20:11
Afbeelding
Tevoko-toernooi naar De Koog Sport 25 mrt, 14:30 3
De Palmpasenoptocht in De Koog.
Lopen met broodhaantjes voor Palmpasen Algemeen 25 mrt, 10:30 2