Karin de Geus.
Karin de Geus.

Dit artikel is geschreven door
Gerard Timmerman

Gerard Timmerman, verslaggever Texelse Courant.

Een halve dag bij Univé… met Karin de Geus

Divers

Vandaag loop ik mee met Karin de Geus. Karin is verzekeringsadviseur bij Univé en daarnaast trainer/coach van collega-adviseurs. Zij spreekt vooral telefonisch met klanten. Ik meld me om kwart voor acht 's morgens. Best vroeg.

Grote liefde

Iets voor achten zitten we klaar. Karin met een headset op, ik met een koptelefoon op, zodat ik kan meeluisteren. We krijgen een dame aan de lijn. Op Karins' scherm zie ik dat ze geboren is in 1964. Ze gaat samenwonen en ze wil weten wat dit betekent voor haar verzekeringen. Het gesprek dat ontstaat gaat over verzekeringen, maar over nog veel meer. Over hoe blij de dame is, dat ze op latere leeftijd haar grote liefde heeft ontmoet; ontboezemingen. Na ruim een kwartier is duidelijk wat er moet gebeuren met de verzekeringen, en heb ik het gevoel dat ik in korte tijd een heel leuk mens heb leren kennen. Als we hebben opgehangen zegt Karin: 'Dit soort gesprekken maakt mijn werk zo leuk. Mensen vertellen je van alles. Voor de gesprekken die wij voeren geldt geen tijdslimiet. Je voelt je niet opgejaagd en kunt de klant alle aandacht geven'.

Persoonlijk


Vervolgens volgt er een serie korte gesprekken. Karin: "Klanten kunnen steeds meer zelf online regelen. Een deel van de klanten doet dit ook, maar een deel vindt het gewoon prettig om ons te bellen en dat is prima. Langskomen bij een van de 150 winkels die Univé in Nederland heeft, kan natuurlijk ook." De telefoontjes gaan over van alles. Vragen over polisvoorwaarden, schademeldingen, adreswijzigingen. Karin: "Ik voel goed aan of een klant haast heeft, of juist de tijd heeft. Als hij tijd heeft, dan lopen we alle verzekeringen langs. Samen kijken we of de producten die de klant heeft, nog passen bij zijn situatie."

Botsing

Dan is het even wat rustiger. Karin werkt wat administratie weg, en beantwoordt enkele mails. Dan gaat de telefoon weer. Het is een meneer. Hij heeft een auto-ongeluk gehad en is duidelijk van de kaart. Aan het achtergrondgeluid te horen, staat hij nog langs de snelweg. Karin vraag eerst hoe het met hem is. Gelukkig is hij ongedeerd, maar wel erg geschrokken. Daarna informeert ze naar de geleden schade. Als ze er zeker van is dat de juiste stappen zijn gezet om hulpdiensten en politie ter plaatse te krijgen, stelt ze voor om later op de dag nog even uitgebreid te bellen. Karin: "Als je net een botsing hebt gehad, dan zit je echt niet te wachten op een gesprek over je verzekering, dus dat doen we later."

Afspraak bij u thuis?


Op Texel komen we graag bij u thuis. Bel 0223-613131 of mail naar texel@unive.nl voor het maken van een afspraak.

Afbeelding
Podcast Texelse Courant 25 april 2024 Algemeen 6 uur geleden
Afbeelding
Roparun estafette op zondag 12 mei Algemeen 6 uur geleden 2
Afbeelding
Ongeval op rotonde Politie 24 apr, 14:10 12
Afbeelding
Optreden Artex Kamerkoor Herdenking Burghtkerk Cultuur 24 apr, 12:29
Afbeelding
Gamen (FIFA) en Bewegen in de meivakantie Algemeen 23 apr, 17:36
Evy Gobbens komt in de bieb voor de IVN Kinderlezing over zeespiegelstijging.
Activiteiten in de bieb tijdens de meivakantie Algemeen 23 apr, 14:58
Blauwe strepen voor de blauwe zones in Den Burg en De Koog waar de parkeerduur leidend is.
Geen actie om parkeren terug naar oude te brengen Algemeen 23 apr, 14:00 1
Afbeelding
Archeologische vondsten onder vloer Oudheidkamer Algemeen 23 apr, 10:45